مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-14فناوري

ابررایانه سیمرغ یکشنبه رونمایی می شود


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با رونمایی از ابررایانه سیمرغ در یکشنبه هفته آینده، ایران به کلوپ دارندگان ابررایانه می پیوندد.

- به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ، یکشنبه 26 اردیبهشت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس دانشگاه امیرکبیر و مسئولانی از وزارت علوم و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت: در آستانه افتتاح ابررایانه سیمرغ هستیم؛ موضوع توسعه ابررایانه چند سالی است که در کشور ما شروع شده و البته دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه پیشقدم بوده است.

در همین حال چند مجموعه دانشگاهی دیگر هم اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند.

وی به نقش ابررایانه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کشورها اشاره کرد و افزود: داده های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت مرتب در حال تولید است و هر تصمیمی که بخواهیم بگیریم باید بر اساس تحلیل این داده ها باشد.

به همین دلیل کشورهای مختلف سالهاست که بحث ابررایانه و موضوع ابر رایانش را در دستور کار خود قرار داده اند و سامانه هایی را توسعه داده اند که بتواند داده های بزرگ را تحلیل کرده و بر اساس آن تصمیمات منطقی اتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابررایانه سیمرغ یکشنبه رونمایی می شود

ابررایانه سیمرغ یکشنبه رونمایی می شود