مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 22:552021-05-13اقتصادي

شرایط بازنشستگی بیمه شدگان روستایی در سال 1400


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شرایط بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد در این صندوق را در سال جاری اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، علی شیرکانی با اشاره به چهار گروه مستمری بگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: مستمری بگیر ناشی از فوت که خانواده مستمری را دریافت می کنند، مستمری بگیر ناشی از سالمندی، مستمری بگیر از کارافتادگی و مستمری بگیر ناشی از بازنشستگی پیش از موعد این چهار دسته هستند.

وی درباره مشمولان بازنشستگی پیش از موعد اظهار کرد: براساس بند ب ماده 57 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، از سال 95 دولت مکلف است تمام بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را که به سن 70 سالگی رسیده اند در صورت تقاضا و برخورداری از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری آن ها را پرداخت کند.

شیرکانی افزود: از تاریخ لازم الاجرا شدن این بند تا پنج سال، هر سال یک سال از سقف سن بازنشستگی کسر و یک سال به سنوات بیمه پردازی اضافه می شود.

همچنین میزان مستمری بیمه شدگانی که براساس قانون مذکور بازنشسته می شوند براساس سنوات بیمه پردازی در صندوق محاسبه و پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بازنشستگی بیمه شدگان روستایی در سال 1400

شرایط بازنشستگی بیمه شدگان روستایی در سال 1400