مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-13اقتصادي

چرا وام کرونا خیلی خریدار نداشت؟


علیرغم آنکه پرداخت تسهیلات کرونا با هدف حمایت از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده پیش بینی شد اما گزارشها حاکی از آن است که تنها بخشی از متقاضیان به استقبال از این وام رفته و موفق به دریافت آن شدند و عوامل متعددی در کاهش استقبال از وام کرونا اثرگذار بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و آسیب دیدن بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنوف خدماتی، دولت با پرداخت تسهیلات ویژه و وام های کم بهره در جهت حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده گام برداشت و به منظور حفظ اشتغال موجود در بنگاهها و حمایت از نیروهای کار، پرداخت وام کرونا با نرخ سود ترجیحی 12 درصد را مصوب کرد تا در اختیار بنگاههای خدماتی و تولیدی آسیب دیده از کرونا قرار گیرد.

بر این اساس وزارت کار با هدف حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار، 14 رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا معرفی کرد تا مراحل ثبت نام خود را از این طریق دنبال کنند.

کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا نیز برای کمک به آسیب دیدگان کرونا برنامه ریزی و درچند نوبت پرداخت وام کرونا به متقاضیان و فعالان اقتصادی را تمدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا وام کرونا خیلی خریدار نداشت؟

چرا وام کرونا خیلی خریدار نداشت؟