مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-13پزشكي

آغازگر جنبش اهدای عضو در دلفان کیست؟


روز گذشته مرحوم سجاد زریون بیمار مرگ مغزی که در بیمارستان ابن سینا نورآباد بستری بود اولین کیس اهدای عضو نورآباد دلفان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مسئول واحد اهدای استان لرستان با اشاره به این موضوع گفت: خانواده این جوان 28 ساله در حرکتی انسان دوستانه و خودجوش  اقدام به اهدا عضو فرزند خود با هدف نجات جان فرزندانی دیگر از یران اسلامی کردند.

فاطمه امانی افزود: این اقدام انسان دوستانه به قدری در این شهرستان بزرگ بود که با توجه به قرمز بودن استان در شرایط کرونا و شیفتی شدن پرسنل همه کادر درمانی بیمارستان برای آغاز یک حرکت بزرگ در بیمارستان حضور پیدا کردند و سعی در انجام آزمایش ها و پایش آغازین بیمار برای اهدا کردند.

مسئول واحد اهدای استان لرستان تصریح کرد: این داوطلب قبل از رسیدن آمبولانس اعزامیِ پیوند اعضا از تهران، در بیمارستان ابن سینای دلفان چشم از جهان فرو بست؛ اما به پاس جنبش و امیدی که در این شهرستان آغاز شده بود مراسم با شکوه بدرقه او در ساعات آغازین 22 اردیبهشت 1400 با حضور دکتر محمد سیف، رییس بیمارستان و کادر درمانی انجام شد.

وی افزود: متاسفانه در طول یک دهه گذشته فرهنگسازی خوبی برای اشاعه اهمیت پیوند عضو در لرستان انجام نشده بود و براساس آمارهای وزارت بهداشت، لرستان در میان استان های کشور اهداء عضو کمی را داشت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغازگر جنبش اهدای عضو در دلفان کیست؟

آغازگر جنبش اهدای عضو در دلفان کیست؟