مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-13اقتصادي

بهره برداری از تنها ساختمان نوغانداری خراسان شمالی در رازوجرگلان


سرپرست مدیریت اداره جهاد کشاورزی رازوجرگلان گفت: تنها ساختمان نوغانداری با عملیات پیله خشک کنی در بخش جرگلان به بهره برداری می رسد.

- آشر محمد یزدانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رازوجرگلان اظهار کرد: این شهرستان با تولید بین 40 الی 50 تن پیله تَر در خراسان شمالی رتبه یک را دارد و امسال اهالی 70 روستا از 80 روستای آن مشغول پرورش کرم ابریشم هستند که در بین 3 بخش نیز، بخش جرگلان با 46 روستای درگیر این شغل فصلی هستند.

دی گفت: در ابتدای سال جاری، یک هزار و 864 جعبه تخم نوغان در بین اهالی توضیح شد که نسبت به پارسال افزایش داشت.

سرپرست مدیریت اداره جهاد کشاورزی رازوجرگلان افزود:هزار و 260 نوغاندار در رازوجرگلان وجود دارد که 6 تعاونی نیز در این مورد فعالیت می کنند که امسال پیش بینی می شود 58 تن پیله تَر برداشت شود.

یزدانی تصریح کرد: تنها ساختمان نوغانداری پیله خشک کن نیز با گنجایش 36 تن پیله با کمک صندوق توسعه کشاورزی تعاون روستایی و با مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات داده شده، در روستای کلاته بهار که یکی از روستاهای مرزی است ، به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود : گرچه در سال 98 نیز در این ساختمان 7 تن پیله خشک شد ولی به دلیل مشکلات اقتصادی دیگر نتوانستیم از آن استفاده کنیم که امسال این مشکل حل شده و مورداستفاده قرار خواهد گرفت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از تنها ساختمان نوغانداری خراسان شمالی در رازوجرگلان

بهره برداری از تنها ساختمان نوغانداری خراسان شمالی در رازوجرگلان