مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-13پزشكي

انجام دومین پیوند قلب با انتقال هوایی در سال جاری


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت از انجام دومین عمل پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در سال جاری، با انتقال قلبی از یزد به تهران خبر داد.

- رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریهای وزارت بهداشت از انجام دومین عمل پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در سال جاری، با انتقال قلبی از یزد به تهران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی شادنوش، گفت: صبح دیروز (22 اردیبهشت) اهدای قلب قهرمان 40 ساله یزدی که با رضایت خانواده آن مرحوم صورت گرفت، جان نوجوان 13 ساله ای در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بود را نجات داد.

وی افزود: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده سید عبدالوحید هاشمی کمانگر 40ساله، که به علت تصادف، مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.

وی ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام و قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شد.

شادنوش ادامه داد: با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز قلب اهدایی با جت به تهران انتقال داده شد.

وی افزود: این عضو در بیمارستان شهید رجایی با موفقیت به بیماری 13 ساله پیوند شده و حیات دوباره ای به او بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام دومین پیوند قلب با انتقال هوایی در سال جاری

انجام دومین پیوند قلب با انتقال هوایی در سال جاری