مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 19:152021-05-12پزشكي

37 هزار کودک سنجش بینایی شدند


سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته بیش از 37 هزار کودک تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 18 هزار و 344 کودک ساکن در روستا هستند.

- سکینه بیگلری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم به لحاظ همه گیری ویروس کرونا و نگرانی مردم از ابتلای کودکان به بیماری امکان پوشش صد در صدی جامعه هدف مقدور نشد، اظهار کرد: در سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا غربال کودکان شهری در 14 پایگاه ثابت صورت گرفت و این در حالی است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون تماس فیزیکی، در مراکز غربال با دستگاه اقدام به ارائه خدمات کرده ایم.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: در سال گذشته به دلیل به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و تماس اندک با فرد غربالگر طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه و بدون استفاده از E چارت انجام شد.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته بیش از 37 هزار کودک تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 18 هزار و 344 کودک ساکن در روستا هستند و 117 کودک کمک هزینه خرید عینک و عمل جراحی دریافت کردند.

بیگلری با بیان اینکه  هر کودک سه تا 6 سال باید حداقل سه بار طی این دوران از نظر سلامت بینایی سنجش شود، خاطر نشان کرد: ممکن است کودک چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

37 هزار کودک سنجش بینایی شدند

37 هزار کودک سنجش بینایی شدند