مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 18:502021-05-12حوادث

کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطره و کفاره روزه


رییس پلیس فتا استان گلستان در خصوص مراقبت شهروندان در خصوص کلاهبرداری سایبری به بهانه پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره روزه به هموطنان هشدار داد.

- ، سرهنگ ابراهیم پرسا شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: گاهاً شاهد تبلیغات گسترده در فضای مجازی تحت عناوین (کمک به قشر ضعیف و نیازمند و یا دریافت فطریه یا کفاره روزه برای کمک به کودکان بی سرپرست و بیماران صعب العلاج و بیماران کرونایی) هستیم.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود: سودجویان با این روش، از حسن نیّت و اعتماد روزه داران، سوءاستفاده می کنند و با اعلام شماره حساب هایی، اقدام به دریافت وجوهات مردمی می کنند و پس از دریافت این مبالغ، به هیچ عنوان کمک های مردمی، به دست افراد بی بضاعت و نیازمند واقعی نمی رسد و در برخی از مواقع هم شهروندان به سمت و سوی لینک ها و درگاه های پرداخت الکترونیک جعلی (فیشینگ) هدایت می شوند و اطلاعات و موجودی کارت بانکی آنها سرقت می شود.

وی گفت: در برخی موارد افراد سودجو با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی، از هویت و تصاویر افراد مشهور و سرشناس، سوء استفاده می کنند و با اعلام شماره حساب بانکی، اقدام به دریافت کمک های مردمی و سوء استفاده از این وجوهات دریافتی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطره و کفاره روزه

کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطره و کفاره روزه