مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 17:302021-05-12سياسي

اعمال شب عید فطر


در فضیلت شب عید فطر و ثواب احیای آن روایات و احادیث بسیاری وارد شده و اعمال ویژه ای برای آن بیان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، شب اوّل ماه شوال از جمله لیالی شریفه است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیای آن احادیث بسیار وارد شده و در روایت است که آن شب کمتر از شب قدر نیست و از برای آن چند عمل است.

این اعمال عبارتند از: اوّل: غسل در وقتی که غروب کرد آفتاب دوّم: احیای آن شب به نماز و دعا و استغفار و سؤال از حقّ تعالی و بیتوته در مسجد سوّم: آنکه بخواند در عقب نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و عقب نماز عید اَللّهُ اَکْبَرُ اَللّهُ اَکْبَرُ لا اِلهَ اِلاّ اللّهُ وَاللّهُ اَکْبَرُ اَللّهُ اَکْبَرُ وَلِلّهِ خدا بزرگتر است.

نیست معبودی جز خدا و خدا بزرگتر است.

الْحَمْدُ اَلْحَمْدُ لِلّهِ عَلی ما هَدینا وَلَهُ الشُّکْرُ علی ما اَوْلینا و ستایش خاص خداست ستایش از آن خداست بر آنچه ما را راهنمایی فرمود و برای اوست سپاس بر آنچه به ما بخشود.

چهارم: آنکه چون نماز مغرب و نافله آن را خواند دست ها را به سوی آسمان بلند کند و بگوید: یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ یا ذَاالْجُودِ یا مُصْطَفِیَ مُحَمَّدٍ وَ ناصِرَهُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ ای صاحب نعمت و فضل ای صاحب جود و بخشش ای برگزیننده محمد و یاور او درود فرست بر محمد وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْلی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال شب عید فطر

اعمال شب عید فطر