مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 13:552021-05-12بين الملل

حمایت از روند صلح در افغانستان سیاست اصولی ایران است


رییس جمهور با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان به مناسبت حملات تروریستی اخیر در این کشور بویژه کشتار دختران بی گناه دانش آموز در غرب کابل، - گفت: استمرار حملات گروههای تروریستی علیه مردم بی دفاع و نیروهای امنیتی افغانستان، هدفی جز قراردادن دولت در موضع ضعف در مذاکرات صلح این کشور نمی تواند داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، بعد از ظهر چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، با تاکید بر اینکه امنیت در افغانستان را امنیت خود می دانیم، حمایت از روند صلح با نظر و هدایت مردم و دولت افغانستان را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: برای کمک به برقراری صلح و آرامش در این کشور آمادگی داریم.

روحانی گفت: آمریکا در سیاست هایش در قبال طالبان بدنبال حل مشکلات خود بوده و توجهی به دغدغه های دولت و مردم افغانستان ندارد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نقش فعال تر سازمان ملل متحد در روند صلح افغانستان می تواند از اعمال سیاست های یکجانبه قدرت های بزرگ و تحمیل آنها بر دولت و مردم افغانستان و کشورهای منطقه پیشگیری نماید، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اجماع سازی منطقه ای ذیل ابتکارات سازمان ملل برای هرگونه همکاری و کمک آماده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از روند صلح در افغانستان سیاست اصولی ایران است

حمایت از روند صلح در افغانستان سیاست اصولی ایران است