مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 13:252021-05-12سياسي

نماینده جمهوری خواه مخالف ترامپ از مقام خود در کنگره خلع شد


رییس کنفرانس حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر انتقاد از رییس جمهور سابق این کشور در یک رأی گیری از مقام خود خلع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لیز چنی قانون گذار آمریکایی در اقدامی کم سابقه از جایگاه خود به عنوان ریاست کنفرانس حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان خلع شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی اِن اِن ، چنی که ظرف ماه های گذشته به خاطر دادن رأی مثبت به استیضاح دوم دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت، نهایتاً از مقام خود به عنوان سومین فرد پرقدرت حزب برکنار شد.

به گفته منابعی در کنگره آمریکا اکثریت جمهوری خواهان علیه او که دختر دیک چنی معاون رییس جمهور اسبق آمریکا است رأی دادند تا این حزب بیش از پیش توسط ترامپ و حامیانش قبضه شود.

جیم جردن عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان و از نزدیکان ترامپ در این خصوص گفت: مشکل اینجا است که نمی توان رییس کنفرانس جمهوری خواهی را داشت که مکرراً اظهارات دموکرات ها را تکرار می کند .

چنی بارها از ترامپ به خاطر زیر سوال بردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مطرح کردن ادعای تقلب در آن و همچنین تحریک هوادارانش جهت حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده جمهوری خواه مخالف ترامپ از مقام خود در کنگره خلع شد

نماینده جمهوری خواه مخالف ترامپ از مقام خود در کنگره خلع شد