مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1400 ساعت 13:102021-05-12سياسي

هشدار رییس مجلس به بانک مرکزی در زمینه رمزارزها/ جلوی زیان مردم گرفته شود


رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی در مورد خطر رمزارزها و جلوگیری از اقدامات مشابه مؤسسات مالی اعتباری غیر مجاز هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به همتی رییس کل بانک مرکزی  و دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی نوشت با ظهور پدیده زنجیره بلوکی و رمزارزها مطالعات آینده پژوهشی در این زمینه مطرح شده که بعضاً آینده را از آن فناوری مذکور قلمداد می کنند از سوی دیگر نظراتی مبنی بر وجود ایرادات مهم در منطق ادامه کار رمزارزها از جمله غیر متمرکز بودن آن و تقابل با حاکمیت پول های ملی و نظم اقتصادی و ایجاد بستر برای فعالیت غیرقانونی مطرح می شود.

همچنین برخی این موضوع را پدیده مبهم می دانند که حتی طراح ایده آن نیز خود را معرفی نکرده و در نهایت ممکن است به یک انتقال ثروت بزرگ از سوی برخی کشورها و فعالان اقتصادی جهان به سمت عده ای دیگر منجر شود که این پدیده را به سرنوشت بدی دچار سازد.

در این زمینه سرمایه گذاران این حوزه به ویژه در مبادله رمزارزها تحت عنوان صرافی های دیجیتال تعیین تکلیف نشده است و عده زیادی از مردم با توجه به تبلیغات فراوان در این حوزه سرمایه خود را به بازار پر از ابهام وارد کرده آند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس مجلس به بانک مرکزی در زمینه رمزارزها/ جلوی زیان مردم گرفته شود

هشدار رییس مجلس به بانک مرکزی در زمینه رمزارزها/ جلوی زیان مردم گرفته شود