مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 18:352021-05-11بين الملل

واژه ها در سوگ دختران کابل


شاعرانه هایی از افغانستان تا ایران اندوه کابل را سر داده اند؛ هم زمان با مادران و پدران داغ دیده، واژه ها نیز به سوگ دختران مدرسه کابل نشسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر بار که صدایی از کابل بلند می شود، شاعرانه هایی نیز در پی آن به گوش می رسد، مدتی پیش در پی حمله تروریستی به دانشگاه کابل و حالا در اندوه دخترکانی که در پی انفجار تروریستی روز هجدهم اردیبهشت ماه به مدرسه شان پر کشیدند.

ضیاء قاسمی، شاعر اهل افغانستان ضمن انتشار شعر قدیمی خود، در پی این واقعه نوشته است: من کابلم، به آتش هرروزه مبتلا/ هی زخمِ تازه بر سر زخم است مرهمم قدیمی ترین خاطراتی که از کودکی ام به شکل تصاویری محو به یادم مانده، مربوط به جنگ است.

و تا به امروز تمام زندگی ام را با شنیدن و دیدن مصیبت های مردم سرزمینم سپری کرده ام اما درد و اندوه چیزی نیست که آدمی با آن خو بگیرد، هر چند هم که تکرار شود.

اندوه کشتار دختران دانش آموز در دشتِ برچی کابل، محله ای که بخشی از سال های اقامتم در کابل را ساکن آن جا بودم، تاب و توانی در من نگذاشته، اما همدلی های مهربانانه همزبانان عزیزتر از جان ایرانی ام از بار این اندوه کاستند.

از تمام یاران و دوستان ارجمندم که با همدردی و غم شریکی با مردم افغانستان، در کشیدن سنگینی این مصیبت تنهای مان نگذاشتند، صمیمانه سپاس گزارم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه ها در سوگ دختران کابل

واژه ها در سوگ دختران کابل