مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 17:102021-05-11سياسي

جهاد با نفس، مقدمه و بستر شهادت است


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مبارزه با نفس جهاد اکبر و جنگ با دشمن بیرونی جهاد اصغر است و جهاد با نفس و جهاد با شیاطین جنی و انسی مقدمه و بستر شهادت است و شهید در این بسترها جایگاه پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر امروز در یادواره شهدای گمنام دانشگاه بجنورد اظهار کرد: واژه شهید با جهاد، مبارزه و جان دادن آمیخته است؛ زیرا قصه شهادت رسیدن به کمال و سعادت با جهاد است.

وی گفت: جهاد با نفس، جهاد با شیطان و جهاد با شیاطین انسی بستری برای شهادت است و شهید در همین بسترها جایگاه پیدا می کند و توفیق شهادت در جهاد اصغر می یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  تصریح کرد: قرآن کریم جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد اصغر را تعریف می کند که مبارزه با نفس جهاد اکبر است؛ ازاین رو باید در زندگی جهاد اکبر داشته باشیم تا بتوانیم به سعادت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری بالاترین دشمن را نفس انسان دانست و گفت: شهید اگر توانسته به جهاد اصغر برسد ابتدا در جهاد اکبر پیروز شده است؛ زیرا بدون مبارزه با نفس، انسان به جنگ با دشمن بیرونی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر خواسته های نفسانی در انسان رخنه کند او نمی تواند از دنیا جدا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد با نفس، مقدمه و بستر شهادت است

جهاد با نفس، مقدمه و بستر شهادت است