مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:052021-05-11اقتصادي

آب های ژرف راهی برای پایان خشکسالی/ هامون در انتظار آینده ای بهتر


نتایج قابل توجه آب دهی چاه های ژرف منطقه سیستان باعث شده امیدواری برای حل مشکل خشکسالی بی سابقه در جنوب شرق افزایش یابد، راهی که تداومش به همکاری مسئولان نیاز دارد.

- ، گروه استان ها: خشکسالی به عنوان پدیده ای آرام و خزنده با گسترش مکانی زیاد هر ساله خسارات فراوانی را به بخش های مختلف اقتصادی کشور وارد می سازد.

در 2 دهه گذشته، با تغییراتی که در وضعیت جوی ایجاد شده، همچنین ایجاد سدها و بندهای مختلف در مسیر رودخانه هیرمند و توسعه اراضی زیر کشت خشخاش در افغانستان، مسیر طبیعی آب به ایران و دشت هامون مسدود شده است.

خشک شدن بستر دریاچه هامون سال هاست که به یک معضل مهم زیست محیطی برای منطقه سیستان تبدیل شده و متأسفانه این روزها شرایط زندگی در سیستان و بلوچستان به دلیل تبعات ناشی از این خشکسالی بسیار سخت تر از گذشته شده و مردمان این منطقه با معضلاتی همچون آلودگی هوا، بیماری های مختلف، مهاجرت و حاشیه نشینی رو برو هستند.

آب های ژرف شاه کلید رفع مشکل خشکسالی در ایران از همین رو به منظور مواجهه با بحران کم آبی در ایران تاکنون تکنیک های مختلف برای حل بحران به کار گرفته شده که از جمله می توان به موضوعاتی مانند انتقال آب، سدسازی، استفاده از آب شیرین کن ها و حفر چاه ژرف اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب های ژرف راهی برای پایان خشکسالی/ هامون در انتظار آینده ای بهتر

آب های ژرف راهی برای پایان خشکسالی/ هامون در انتظار آینده ای بهتر