مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:452021-05-11اقتصادي

کارخانجات روغن کشی 100 هزار تن کلزا خریداری کردند


در سال جاری برای اولین بار کشاورزی قراردادی در سطح 60 هزار هکتار با مشارکت فعال 10 کارخانه و صنایع روغن کشی با نظارت معاونت امور زراعت اجرایی شد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری برای اولین بار کشاورزی قراردادی در سطح 60 هزار هکتار با مشارکت فعال 10 کارخانه و صنایع روغن کشی با نظارت معاونت امور زراعت اجرایی شد که تاکنون بالغ بر 100 هزار تن کلزا توسط کارخانجات روغن کشی خریداری شده است.

جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با برداشت دانه روغنی کلزا اظهار کرد: کار برداشت مزارع کلزا در سال زراعی 1400-1399 از فروردین ماه سال جاری در مناطق جنوبی کشور از جمله خوزستان و ایلام آغاز و به تدریج در سایر مناطق معتدل و سرد عملیاتی شده است و این برداشت تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با تلاش کشاورزان و علی رغم کمبود بارندگی در کشور، مقدار خرید دانه روغنی کلزا تا تاریخ 18 اردیبهشت از 124 هزار تن گذشت که نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته که 81 هزار تن خریداری شده بود 53 درصد رشد داشته است.

وفابخش با اشاره به این که خوزستان از استان های مهم تولید کننده کلزا در کشور است، تصریح کرد: در سال گذشته کل خرید این استان 67 هزار تن بوده و امسال برای اولین بار مقدار خرید این استان از مرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانجات روغن کشی 100 هزار تن کلزا خریداری کردند

کارخانجات روغن کشی 100 هزار تن کلزا خریداری کردند