مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-11سياسي

بررسی ماهیت و نحوه تحقق دولت اسلامی با حضور حجت الاسلام الهی راد


سومین جلسه از سلسله نشست های گفتمان دولت اسلامی با موضوع ماهیت و نحوه تحقق دولت اسلامی با حضور حجت الاسلام صفدر الهی راد و به همت جامعه اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، سومین جلسه از سلسله نشست های گفتمان دولت اسلامی با موضوع ماهیت و نحوه تحقق دولت اسلامی با حضور حجت الاسلام صفدر الهی راد به همت جامعه اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست، حجت الاسلام صفدر الهی راد عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در تبیین معنا و ماهیت دولت اسلامی گفت: پنج مرحله در حرکت انقلاب اسلامی وجود دارد که می توان به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی ، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی اشاره کرد تا در بستر انقلاب باورهای اسلامی پیاده شود.

نظام اسلامی همان حکومت اسلامی است یعنی ساختاری متناسب با جامعه پیاده می کند که ظرفیت تحقق ارزش ها و باور هارا داشته باشد وی افزود: سومین مرحله دولت است، یعنی بدنه حاکمیت؛ مثلا قوه مجریه و دستگاه های آن، قوه مقنّنه و قضاییه.

نهادهایی مثل صدا و سیما، ارتش، حوزه های علمیه، دانشگاه، آموزش و پرورش هم نوعی دولت هستند! چرا که مشروعیت خود را از نظام گرفته اند و در بدنه جامعه تاثیر گذار ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی ماهیت و نحوه تحقق دولت اسلامی با حضور حجت الاسلام الهی راد

بررسی ماهیت و نحوه تحقق دولت اسلامی با حضور حجت الاسلام الهی راد