مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-05-11سياسي

حمایت از پژوهش های کاربردی در حوزه دیجیتال سرعت گرفت


ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با تاکید بر اهداف بلندمدت ایران در رسیدن به موج ششم تغییرات فناورانه جهانی، از تسریع در حمایت از پژوهش های کاربردی حوزه دیجیتال خبر داد.

- به نقل از ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ششمین موج بلند تغییرات فناورانه در دنیا شکل گرفته است.

موجی که با بروز فناوری های نوظهور دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی، کلان داده ها و پردازش ابری، اینترنت اشیا، زنجیره های بلوکی، فناوری های مجازی سازی (AR و VR) و سیستم های هوشمندسازی به صورتی گسترده در حال شکل دادن به دنیایی جدید از ابعاد فناورانه است.

دنیایی که با احتمال زیاد ششمین موج بلند تغییرات فناورانه، اجتماعی و اقتصادی را با خود به همراه می آورد و بر شانه های دو موج قبلی یعنی الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات سوار می شود.

به همین دلیل ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ای تدوین کرده و در رأس آن حمایت از پژوهش های کاربردی و توسعه پژوهش های بر لبه فناوری را قرار داده است.

این پژوهش ها تأثیری مستقیم و ماندگار در توسعه این صنعت رو به رشد جهانی در کشور دارد و می تواند کلید اصلی ورود درست و اصولی کشور به این حوزه فناورانه باشد و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از پژوهش های کاربردی در حوزه دیجیتال سرعت گرفت

حمایت از پژوهش های کاربردی در حوزه دیجیتال سرعت گرفت