مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-11اقتصادي

تاکید رییس بانک مرکزی بر اتصال خودپردازها به سامانه صیاد برای ثبت چک


همزمان با الزامی شدن ثبت اطلاعات چک های جدید در سامانه صیاد در راستای اجرای قانون جدید چک، رییس کل بانک مرکزی از اتصال خودپردازها به این سامانه در آینده نزدیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرحله تازه ای از قانون جدید چک که شامل الزامی شدن ثبت اطلاعات چک های جدید در سامانه صیاد می شد از ابتدای امسال اجرایی شده است و در حال حاضر بر اساس اظهارات مسئولان بانک مرکزی ، روزانه 30 هزار فقره چک در این سامانه ثبت می شود.

با اجرایی شدن این مرحله از قانون جدید چک، لازم است تا صادرکنندگان چک، اطلاعات چک خود را در سامانه صیاد ثبت کنند و گیرندگان چک هم با مراجعه به این سامانه، نسبت به تایید اطلاعات اقدام نمایند.

با انجام این کار فرایند صدور چک در بانک مرکزی متمرکز می شود و شعب بانک صرفا به عنوان مجری فرایند صدور چک نقش آفرینی می کنند.

تاکنون بر دسترسی مردم به سامانه صیاد و ثبت یا تایید اطلاعات چک مسیر های مختلفی در نظر گرفته شده است که به دو صورت حضوری یا غیر حضوری تقسیم می شود.

در روش حضوری مشتری برای ثبت یا تایید اطلاعات چک باید به شعب بانک مراجعه و با کمک متصدی امور بانکی این کار را انجام دهد اما در روش غیر حضوری نیازی به مراجعه به شعب بانک نیست و مشتریان می توانند با استفاده از اینترنت بانک و برنامه های آنلاین پردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس بانک مرکزی بر اتصال خودپردازها به سامانه صیاد برای ثبت چک

تاکید رییس بانک مرکزی بر اتصال خودپردازها به سامانه صیاد برای ثبت چک