مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 05:552021-05-11اقتصادي

نشاء 40 درصدی اراضی شالیزاری گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشاء 40 درصدی شالیزارهای گیلان گفت: از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان 95 هزار هکتار آن نشاء شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحران کم آبی شالیزارهای گیلان در حال رفع شدن است، اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات آسمانی شالیزاران این استان با بحران کم آبی در مزارع خود مواجه شدند که پس از رهاسازی آب از سد سفیدرود بخشی از مشکل برطرف شد.

وی با اشاره به نشاء 40 درصدی شالیزارهای گیلان افزود: از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان 95 هزار هکتار آن نشاء شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از کاهش آسیب اراضی کشاورزی در سال جدید گفت: خوشبختانه لطف خداوند امسال شامل حال ما شد و با رهاسازی آب سد سفیدرود بارندگی های خوبی در استان داشتیم که در انتقال آب سد خیلی کمک کرد تا آب رسانی به اراضی زراعی با سرعت بیشتری انجام شود و کمترین تلفات را داشته باشیم.

موسوی با درخواست از شالیزاران در خصوص انجام فرآیند نشاء اراضی خود بیان کرد: با توجه به فراهم شدن شرایط مناسب بارش ها و رهاسازی آب سد سفیدرود، شالیزاران نسبت به انجام فرآیند نشاء اراضی خود اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشاء 40 درصدی اراضی شالیزاری گیلان

نشاء 40 درصدی اراضی شالیزاری گیلان