مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-05-11حوادث

مسجد 800 ساله ی اتابکشاه در انحصار دوران قجر


مسجد تاریخی «ملاعبدالخالق» در محله یوزداران شهر یزد قدمتی حدوداً 800 ساله دارد ولی اسناد می گوید که «ملا عبدالخالق» فردی متعلق به دوران قاجار است که نام وی بر این مسجد نهاده شده است.

- ایسنا/یزد مسجد تاریخی ملاعبدالخالق در محله یوزداران شهر یزد قدمتی حدوداً 800 ساله دارد ولی اسناد می گوید که ملا عبدالخالق فردی متعلق به دوران قاجار است که نام وی بر این مسجد نهاده شده است.

بنایی تاریخی در محله تاریخی یوزداران(فهادان کنونی) در قلب بافت جهانی شهر یزد و در کوچه ای موسوم به حمام بکشاه(بخشاه) واقع شده که به مسجد ملا عبدالخالق معروف است ولی هر چند با درهای چوبین خود به ظاهر ساده است اما قدمتی دیرین یعنی مربوط به دوران اتابکان دارد.

این مسجد کهن و قدیمی نهان مانده در زیر ساباط این محله که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، کمتر مورد بازدید عموم بوده و همیشه با یک قفل بزرگ، دست رد به سینه گردشگران زده است.

البته به گفته ی خادم این بنای تاریخی که برخلاف برخی ابنیه تاریخی مرمت هم شده و قابلیت بازدید عمومی دارد، درهای این مسجد تنها در ماه رمضان به روی مردم گشوده می‎شود و در سایر فصول و ایام به روی عموم، بسته است.

براساس اسناد تاریخی، مسجد تاریخی ملاعبدالخالق که از معماری ایرانی اسلامی برخوردار است، در قرون گذشته و در دوران اتابکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد 800 ساله ی اتابکشاه در انحصار دوران قجر

مسجد 800 ساله ی اتابکشاه در انحصار دوران قجر