مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-11پزشكي

واکنش معاون وزیر به خودکشی دانشجویان پزشکی


معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از طراحی و رونمایی از سامانه ویژه غربالگری روانی دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمی که اتخاذ شده است تمامی دانشجویان دوره دستیاری و رزیدنتی ملزم به ثبت نام در این سامانه و غربالگری روانی قرار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص مشکلات حوزه دستیاران و فوت تعدادی از این دانشجویان رزیدنت طی ماه های گذشته گفت: بحث خودکشی یکی از مشکلات نظام سلامت در همه جوامع بشری است و تنها به کشور ما محدود نمی شود.

وی اضافه کرد: در این خصوص مانند سایر مشکلات سلامت روان، عوامل زیستی، روانی و اجتماعی سهیم هستند که شواهد نشان می دهد بیش از 90 درصد افرادی که خودکشی می کنند دچار یکی از اختلالات روان پزشکی بوده و 80 درصد اختلال افسردگی دارند.

میانگین مرگ ناشی از خودکشی در ایران 6 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است لاری با بیان این که میانگین مرگ ناشی از خودکشی در کل دنیا 10/6 به ازای هر 100 هزار نفر است، ابراز داشت: این آمار در ایران حدود 6 نفر در هر 100 هزار نفر است که در این خصوص بیماری کرونا مزیدی بر علت شده است.

البته در سال ابتدایی بروز کرونا این قبیل آمارها به این اندازه نبود اما در سال دوم شیوع کرونا این آمار رشد بیشتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش معاون وزیر به خودکشی دانشجویان پزشکی

واکنش معاون وزیر به خودکشی دانشجویان پزشکی