مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 04:002021-05-11اقتصادي

آب منطقه ای گلستان: کشت غرقابی شالی فقط به اراضی نسق محدود شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی، در کارگروه سازگاری با کم آبی استان بر ممنوعیت کشت شالی و سایر محصولات پر آب طلب در سال آبی جاری را به ویژه توسط آب چاه ها تأکید شد.

- ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی، در کارگروه سازگاری با کم آبی استان بر ممنوعیت کشت شالی و سایر محصولات پر آب طلب در سال آبی جاری را به ویژه توسط آب چاه ها تأکید شد.

سیدمحسن حسینی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در گلستان از قدیم الایام حدود 15 هزار هکتار نسق قدیمی برنج وجود داشته که از طریق آب های سطحی و رودخانه ها آبیاری می شوند و در سال های خشکسالی، کشاورزان این نسق ها با تجربه ای که دارند، میزان سطح کشت را مدیریت می کنند.

وی افزود: در سنوات گذشته به دلایلی مانند ارزش اقتصادی بیشتر برنج، توسعه این کشت با استفاده از آب چاه ها به صورت غرقابی صورت گرفت که موجب آسیب به آبخوان ها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: با توجه به قانون بودجه سال 1400 که کشت برنج را به تشخیص کارگروه سازگاری با کم آبی استان ها واگذار کرده، کارگروه موردنظر در استان گلستان تشکیل شد و با توجه به خشکسالی سال جاری که از خشک ترین سال ها در 50 سال اخیر است، ممنوعیت کشت شالی و سایر محصولات پر آب طل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب منطقه ای گلستان: کشت غرقابی شالی فقط به اراضی نسق محدود شود

آب منطقه ای گلستان: کشت غرقابی شالی فقط به اراضی نسق محدود شود