مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 01:502021-05-10حوادث

دستگیری دو حفار غیرمجاز در کازرون


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از دستگیری دو حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کازرون خبر داد.

- ایسنا/فارس فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از دستگیری دو حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: بر اساس گزارش یگان حفاظت شهرستان کازرون، در پی دریافت خبر مبنی بر حفاری های غیرمجاز به صورت شبانه در اراضی کشاورزی روستای عمویی واقع در حدود غرب مجموعه جهانی بیشاپور و حریم درجه یک، بلافاصله عوامل این یگان به منظور بررسی صحت موضوع به محل مورد نظر رفتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس بیان کرد: یک دستگاه پراید و یک دستگاه موتورسیکلت در محل اعلامی پارک و دو نفر با یک دستگاه فلزیاب در حال نقطه زنی برای انجام حفاری غیرمجاز بودند که سریعاً متهمان همراه یک قبضه اسلحه شکاری و یک عدد سکه اکسیدشده دستگیر و همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

او گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری دو حفار غیرمجاز در کازرون

دستگیری دو حفار غیرمجاز در کازرون