مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 19:252021-05-10اقتصادي

خشک سالی مزارع خرمشهر را تهدید می کند


مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از احتمال تنش آبی کشاورزی در این شهرستان همزمان با فرارسیدن فصل گرم سال خبر داد.

- ، ناجی شهیب زاده دوشنبه شب در نشست ستاد مقابله با خشک سالی و تنش آبی در فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: بخشی از زمین های کشاورزی تحت شبکه آبیاری زهکشی قرار دارد از جمله این موارد، زمین های کشاورزی حفار شرقی و شلمچه است که تحت پوشش شبکه آبیاری زهکشی هستند که ممکن است از لحاظ کمیت آب مانند سال 97 با کمبود آب مواجه شوند.

وی افزود: اگر میزان شوری آب در پست سد خاکی مارد کمتر از چهار هزار میکروموس نباشد، در کشت های دائمی به ویژه در کشت نخیلات جزیره مینو، حفار شرقی و شلمچه خسارت خواهند دید و در این راستا برای کنترل مصرف آب کشاورزی باید الگوی کشت سایر کشت های تابستانه مشخص شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر، به تشریح احتمال تکرار تنش آبی در زمین های زارعی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در سال 97 آب پشت سد مارد بین 50 تا 60 مترمکعب در ثانیه بود و کشت توسعه نیشکر بین 80 تا 100 مترمکعب بر ثانیه برداشت آب دارد، به طور قطع در تابستان امسال با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در بخش دام نیز یا از طریق آب روستایی و یا رودخانه مصرف دارد؛ بنابراین دچار مشکل خواهند شد که باید برای تأمین آب دام باید چاره اندیشی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک سالی مزارع خرمشهر را تهدید می کند

خشک سالی مزارع خرمشهر را تهدید می کند