مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 12:352021-05-10بين الملل

تماس تلفنی پوتین و جباروف بر سر مشکلات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان


دفتر رییس جمهور قرقیزستان از تماس تلفنی روسای جمهور قرقیزستان و روسیه با یکدیگر جهت بررسی آخرین وضعیت تنش های مرزی میان بیشکک و دوشنبه خبر داد.

- به نقل از تاس، روسای جمهور روسیه و قرقیزستان طی گفتگوی تلفنی با یکدیگر در خصوص آخرین وضعیت موجود در مرز میان تاجیکستان و قرقیزستان گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان با صدور بیانیه ای در همین خصوص نوشت: طی این تماس تلفنی، مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه و همچنین شرایط اخیر مربوط به درگیری در مرز قرقیزستان – تاجیکستان مورد بحث قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین گفت که فدراسیون روسیه آماده فراهم کردن کمک های ضروری به قرقیزستان جهت فائق آمدن بر عواقب مخرب انسانی درگیری مرزی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف در خصوص سفر کاری رییس جمهور سدیر جباروف (رییس جمهور قرقیزستان) به مسکو در اواخر ماه می سال جاری به توافق رسیدند و قرار است در این سفر، بر سر مسائلی چون همکاری های دوجانبه و موضوع پیوستگی در منطقه اقتصادی اوراسیا گفتگو شود.

دو طرف همچنین علاقمندی خود را نسبت به همکاری های دوجانبه در زمینه امنیت منطقه ای به ویژه در چارچوب پیمان های CSTO، CIS و SCO اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس تلفنی پوتین و جباروف بر سر مشکلات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان

تماس تلفنی پوتین و جباروف بر سر مشکلات مرزی تاجیکستان و قرقیزستان