مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-10سياسي

اگر درآمد موقوفات پرداخت شود، استان از هزینه های اجتماعی و فرهنگی بی نیاز است


مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین گفت: 18/5 درصد اراضی استان قزوین موقوفه است که اگر 1 درصد درآمدهای این موقوفات به موقع انجام و پرداخت شود استان از پرداخت هزینه های اجتماعی و فرهنگی بی نیاز است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریهٔ استان قزوین گفت: شکل گیری و کارکرد وقت در مسیر حل مشکلات، ناهنجاری ها و معضلاتی است که واقف در جامعه آن را احساس کرده و تصمیم گرفته در راستای حل آن گام بردارد.

وی ادامه داد: از جمله کارکردهای وقف می توان به ابعاد اجتماعی، مذهبی و فرهنگی اشاره کرد و موقوفاتی که امروز در کشور وجود دارد با بیش از 800 نیت است و موقوفات استان قزوین نیز با 64 نیت در حوزه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی هستند.

مجیدی افزود: مقام معظم رهبری فرامین ارزشمندی در خصوص موقوفات داشته و تأکید کرده اند وقف باید به سمت نیاز روز جامعه در حوزه های پزشکی، رسانه ای، ازدواج، محیط زیست و دیگر موضوعات روز پیش برود که ما در این حوزه ها در سال گذشته 9 مورد و در فروردین سال جاری نیز 2 مورد وقف جدید داشته ایم.

این مسؤول اعلام کرد: در حال حاضر که جامعه درگیر بیماری کرونا است و دولت نیز تمام همت و امکانات خود را در حوزه های پزشکی و بهداشت به میدان آورده است، واقفان و خیران نیز گام های خوبی برداشته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر درآمد موقوفات پرداخت شود، استان از هزینه های اجتماعی و فرهنگی بی نیاز است

اگر درآمد موقوفات پرداخت شود، استان از هزینه های اجتماعی و فرهنگی بی نیاز است