مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-10اقتصادي

انتقاد وزارت راه از بودجه عمرانی 1400 دو ماه بعد از تصویب لایحه!


معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از حذف تبصره 19 از قانون بودجه 1400 در خصوص تأمین مالی پروژه های عمرانی بر اساس مشارکت عمومی- خصوصی انتقاد کرد.

- به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت وگویی اثرات حذف ظرفیت قانونی تبصره 19 از قانون بودجه 1400 در خصوص تأمین مالی پروژه های عمرانی بر اساس مشارکت عمومی- خصوصی را تشریح کرده است.

این گفت وگو به شرح زیر است: برای جبران کمبود اعتبار طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی که از تخصیص اعتبار کافی برخوردار نیستند چه باید کرد؟ در یک برآورد کلی انجام گرفته با نرخ فهرست بهای سال 1399 هزینه احداث یا تکمیل طرح های موجود در پیوست 1 قانون بودجه در حوزه زیرساخت های حمل ونقل حداقل حدود 500 هزار میلیارد تومان است.

این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور برای همه دستگاه های اجرایی کشور معادل یک پنجم رقم موردنیاز مذکور برای پروژه های موجود زیرساخت های حمل ونقل نیز نیست.

معنی این موضوع این است که چنانچه قرار باشد تأمین منابع مالی موردنیاز صرفاً از منابع بودجه عمومی و با روند موجود انجام پذیرد، تکمیل این طرح ها بدون احتساب عدم النفع های غیرقابل باور و هزینه های استهلاک و تعدیل ها و … حداقل چندین دهه به طول می انجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد وزارت راه از بودجه عمرانی 1400 دو ماه بعد از تصویب لایحه!

انتقاد وزارت راه از بودجه عمرانی 1400 دو ماه بعد از تصویب لایحه!