مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-05-10اقتصادي

همدان مرتعی برای چرای دام عشایر ندارد


مدیر امور عشایر استان همدان با بیان اینکه مرتعی وجود ندارد که دام عشایر چرا کنند، گفت: امسال به علت خشکسالی عشایر استان به 50 هزار تن جو و 30 هزار تن کنسانتره نیازمند هستند.

- ایسنا/همدان مدیر امور عشایر استان همدان با بیان اینکه مرتعی وجود ندارد که دام عشایر چرا کنند، گفت: امسال به علت خشکسالی عشایر استان به 50 هزار تن جو و 30 هزار تن کنسانتره نیازمند هستند.

حسین محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عشایر از 15 اردیبهشت وارد مراتع استان شدند، اظهار کرد: 90 درصد عشایر در 72 سامانه عرفی استان همدان ساکن شده است و تا دو ماه در این مراتع حضور دارند.

وی با بیان اینکه امسال به علت خشکسالی عشایر زودتر وارد مراتع شدند، درباره نیاز دام های عشایر به علوفه، تصریح کرد: دام عشایر استان به طور متوسط 20 تا 25 هزار تن علوفه نیاز دارند اما امسال مراتع استان ظرفیت ندارند و اصلاً مرتعی وجود ندارد که دام عشایر در آن چرا کند بر همین اساس به 50 هزار تن جو و 30 هزار تن کنسانتره نیاز خواهند داشت که به ستاد بحران سازمان جهادکشاورزی اعلام شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عشایر استان دارای 470 هزار رأس دام هستند، در پاسخ به اینکه فشار دام بیش از ظرفیت مراتع استان است، یادآور شد: فقط 10 درصد از کل مراتع استان در اختیار عشایر استان قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان مرتعی برای چرای دام عشایر ندارد

همدان مرتعی برای چرای دام عشایر ندارد