مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 04:202021-05-10پزشكي

کاربرد تکنولوژی تراریخته در تولید واکسن کرونا


استاد تمام گروه زیست فناوری انستیتو پاستور گفت: یکی از تکنولوژی هایی که محصولات تراریخته را درست می کند هم اکنون در واکسن کووید 19 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اسکندر امیدی نیا استاد تمام گروه زیست فناوری انستیتو پاستور ایران درمورد مدیریت مخاطرات محصولات تراریخته در ایران گفت: در حال حاضر بخشی از محصولات تراریخته، مربوط به حوزه کشاورزی و بخشی هم مربوط به حوزه دارویی است و از نظر علمی یک سابقه حدوداً پنجاه ساله و از نظر بازار هم سابقه سی ساله دارد.

وی با بیان اینکه ارزیابی های سلامت این محصولات در حد یک دارو انجام می شود افزود: محصولاتی که هم اکنون در بازارها هستند و مجوز گرفته اند بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی تاکنون هیچ عوارضی از آن ها گزارش نشده و بلکه به مراتب سالم تر از محصولاتی اند که با سموم مختلف و بدون مجوز در بازار توزیع می شوند.

استاد تمام گروه زیست فناوری انستیتو پاستور ایران اظهارکرد: یکی از تکنولوژی هایی که این محصولات را درست می کند هم اکنون در واکسن کووید نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

امیدی نیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دانش بنیان کم کاری نکرده گفت: خوشبختانه دانشگاه ها، آموزشگاه ها و پژوهشگاه ها در حوزه ژنتیک خیلی خوب عمل کردند اما نکته ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد تکنولوژی تراریخته در تولید واکسن کرونا

کاربرد تکنولوژی تراریخته در تولید واکسن کرونا