مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 ساعت 04:102021-05-10اقتصادي

34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت چغندر قند می رود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از34 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته می رود.

- با بیان اینکه آذربایجان غربی سالانه نزدیک دو میلیون تن چغندرقند رتبه اول کشوری را داراست، افزود: در سال جاری، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: چغندرکاران در سطح 35 هزار و 791 هکتار برای کشت چغندرقند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که تاکنون بیش از 34 هزار و 328 هکتار از مزارع کشت شده است و در حدود 28 هزار هکتار نیز از مزارع کشت شده از وضعیت سبز مطلوبی برخوردارند.

وحدت با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت 90 هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده است که در روزهای آتی از خزانه به مزارع منتقل و کشت شوند.

وی از تولید سالانه 14 درصد از شکر کشور در استان نیز خبر داد و گفت: آذربایجان غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و وجود پنج کارخانه قند در شهرستان های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده مقام نخست کشوری تولید، سطح زیر کشت و عملکرد چغندر قند و شکر را در اختیار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت چغندر قند می رود

34 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت چغندر قند می رود