مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 12:152021-05-09سياسي

سرتیپ اصغر کورنگی؛ درگذشت مسیحِ قصر/ رییس زندانی که دوست زندانیان بود!


رییس زندان قصر در سال های 1344 تا 1348 با زندانیان سیاسی شاخصی چون بازرگان و طالقانی چنان خوش رفتاری کرد که بعد از انقلاب سرنوشت متفاوتی داشت و معاون شهربانی کل کشور شد.

- سرتیپ اصغر کورنگی؛ درگذشت مسیحِ قصر/ رییس زندانی که دوست زندانیان بود! رییس زندان قصر در سال های 1344 تا 1348 با زندانیان سیاسی شاخصی چون بازرگان و طالقانی چنان خوش رفتاری کرد که بعد از انقلاب سرنوشت متفاوتی داشت و معاون شهربانی کل کشور شد.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- اگر ندانید رییس زندان قصر در رژیم گذشته که بوده خبر درگذشت او این تصور و پرسش را ایجاد می کند که یا در خارج از کشور بوده واگر در ایران چگونه از اعدام های شیخ صادق خلخالی در اوایل انقلاب جسته و لابد پس از سال ها زندان و در کهولت و انزوا چشم از جهان بسته است.

اما وقتی بدانیم نام او سرتیپ اصغر کورنگی بوده و دهه 40 رییس زندان قصر و سر وکار او به خاطر حُسن رفتار با شاخص ترین زندانیان سیاسی و چهره هایی چون آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان و دکتر سحابی نه تنها با دادگاه انقلاب نیفتاد که یک چند معاون شهربانی کل کشور پس از انقلاب و در دولت موقت هم شد موضوع جالب تر می شود.

اگر هم فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاوید با بازی متفاوت نوید محمد زاده را دیده باشید نقش سرگرد نعمت جاهد را به خاطر می آورید و همان گونه که پیش از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرتیپ اصغر کورنگی؛ درگذشت مسیحِ قصر/ رییس زندانی که دوست زندانیان بود!

سرتیپ اصغر کورنگی؛ درگذشت مسیحِ قصر/ رییس زندانی که دوست زندانیان بود!