مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 10:552021-05-09پزشكي

احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی کرونای هندی و آفریقایی در کشور و از احتمال شیوع آن در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم اویس امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونای هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: احتمال شیوع این سوش ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

وی شیوع ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور و استان را از مهم ترین نگرانی ها در سال جاری عنوان کرد و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش روند بیماری هستیم و از عادی انگاری و سفر به عنوان عامل های تشدید کننده نگران هستیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: وضعیت کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزول است.

اویس اظهار کرد: این طرح از 21 بهمن سال قبل آغاز شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه های نخست شامل بخش بهداشت و درمان و غیره انجام شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم گروه های سنتی 80 سال به بعد و سپس گروه های بعدی واکسینه می شوند، گفت: تاکنون 130 هزار دوز واکسن دریافت کردیم و 80 درصد تزریق واکسن در استان انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران

احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران