مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-05-09فرهنگي

یک تکه از همه ی «مایاک»


به همین اندازه که امروز، چهارباغ عباسی پر از فست فود فروشی است، زمانی پر بوده از سینما و از «سینما مایاک» چهارباغ، تنها دو دیوار باقی مانده بود که یکی از آن ها سال 1398 و دیگری هفته ی گذشته زیر آجرنمای یک فست فود فروشی جدید، - ایسنا/اصفهان به همین اندازه که امروز، چهارباغ عباسی پر از فست فود فروشی است، زمانی پر بوده از سینما و از سینما مایاک چهارباغ، تنها دو دیوار باقی مانده بود که یکی از آن ها سال 1398 و دیگری هفته ی گذشته زیر آجرنمای یک فست فود فروشی جدید، دفن شد.

سال 1396، اکبر خامین، فیلم ساز باسابقه اصفهان، در حاشیه ی گفت وگویی با خبرگزاری ایمنا که به ماجرای تخریب سینما ایران در چهارباغ می پرداخت، اعلام کرد: سینما مایاک هم یک سینمای 80 ساله است که با اجرای طرح ایجاد پارک از بین رفته و فقط دو دیوار آن در ورودی ضلع غربی چهارباغ باقی مانده است.

من با شهردارهای مختلفی برای حفظ این دو دیوار گفتگو کرده ام.

گفته ام که همه جای دنیا می گردند و چیزی پیدا می کنند که بگویند ما تاریخ داریم، شما هم دور این دو دیوار شیشه بکشید تا تخریب نشود.

گفته ام که می شود سر در سینما را دوباره بازسازی کرد و به همراه عکسی از گذشته آن را در معرض دید شهروندان و گردشگران گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تکه از همه ی «مایاک»

یک تکه از همه ی «مایاک»