مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-09اقتصادي

گیاهان دارویی به کمک دریاچه ارومیه می آیند


کشت گیاهان دارویی در حاشیه دریاچه ارومیه باتوجه به کم آب بر بودن این محصولات می تواند به عنوان کشت جایگزین کمک شایانی در جهت کاهش مصرف آب و توسعه کشاورزی و معیشت کشاورزان منطقه انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، در گذشته ای نه چندان دور نگین فیروزه ای بر نقشه ی ایران خودنمایی می کرد که زیبایی و شگفتی های بی نظیرش هر ببینده ای را به خود جذب و مایه مباهات هر ایرانی و به خصوص هر آذربایجانی بود و هنوز خاطرات خوش سفرهای تابستانی به همراه خانواده و اقوام و دوستان را به یاد داریم دریاچه زیبای ارومیه با موج های خروشان و زیبایش و کشتی آرتمیای  پر صلابتش با دنیایی از خاطرات ما را خیره در عظمتش می کرد.

اما با گذشت زمان و به علل مختلف مانند برداشت بیش از حد از منابع آب تجدیدپذیر، توسعه نامتوازن بخش کشاورزی در حوضه آبریز و تغییر الگوی کشت، از کشت محصولاتی با نیاز آبی کم به محصولاتی با نیاز آبی بالا، تغییرات شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی، ایجاد سدها و بسیاری از عوامل دیگر منجر به از بین رفتن اتصال بین بخش های شمالی و جنوبی دریاچه و متعاقبا خشک شدن دریاچه شد.

دریاچه ای که روزی مقصد بسیاری از سفرهای تابستانی بود، در عرض چند سال به شوره زاری تبدیل شد، هرچند طی چند سال اخیر اقدامات موثر ستاد احیای دریاچه ارومیه و افزایش نزولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی به کمک دریاچه ارومیه می آیند

گیاهان دارویی به کمک دریاچه ارومیه می آیند