مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 20:002021-05-08فرهنگي

عکاسی چقدر برای کیارستمی جدی بود؟


عکاس، محقق سینما و رییس سابق کایه دو سینما ـ یکی از سمبل های فرهنگی کشور فرانسه محسوب می شود.

او در یک نشست مجازی درباره نگاه عباس کیارستمی ـ هنرمند فقید ایرانی ـ به عکاسی و نگاه واحد او در فیلم سازی، - عکاسی و شعر صحبت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژان میشل فرودون به تازگی کتابی درباره عکس های کیارستمی منتشر کرده است که در این نشست مجازی، درباره آن هم صحبت کرد.

او در ابتدا گفت: تنها من نبودم که این کتاب را نوشتم، درواقع این کتاب را به همراه انستی ویکتور، هنرمند فرانسوی که درباره سینمای ایران و سینمای کیارستمی زیاد می داند به انجام رساندیم.

در درجه دوم این کتاب درباره کیارستمی به عنوان یک عکاس نیست بلکه به عنوان یک هنرمند است؛ به گونه ای که در کتاب عکاسی او، نگاهش به سینما و فیلم هایش را هم مورد بررسی قرار دادیم.

این هنرمند درباره چگونگی شکل گرفتن این کتاب و درباره ارتباط فیلم، عکس ها و شعرهای کیارستمی گفت: زمانی که کیارستمی شروع به عکاسی کرد، جنگ ایران و عراق آغاز شده بود و ساخت فیلم در آن زمان تا حدودی غیرممکن بود.

در نتیجه او عکاسی را به عنوان یک هنر جنبی در کنار سینما انتخاب و روی آن زیاد تمرین کرد؛ همانگونه که در کنار عکاسی نقاشی می کرد و به شعر هم علاقه داشت و می سرود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکاسی چقدر برای کیارستمی جدی بود؟

عکاسی چقدر برای کیارستمی جدی بود؟