مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-05-08پزشكي

ایمنی همه واکسن های کرونا محرز شده است


کارشناس مسئول مراقبت کرونای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کاملا ایمنی زایی همه واکسن ها محرز شده و اولین واکسنی که به شما پیشنهاد می شود قطعا بهترین واکسن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاظهار داشت: هر واکسن باید سه مرحله آزمایش بالینی را طی کند تا سلامت و اثربخشی آن برای انسان تست شود.

فاز سوم واکسن سوبرانا نیز موفق عمل کرده که همزمان با هفت استان دیگر آغاز شده است.

وی افزود: دو سوم راه آزمایش های بالینی طی شده و دو هزار نفر واکسن زدند و تا چند روز آینده سه هزار داوطلب واکسن دریافت می کنند، البته انتخاب افراد تصادفی است و هرکسی که امروز ثبت نام کند در لیست انتظار قرار می گیرد و ده درصد افراد انتخابی باید بالای 65 سال باشند.

کارشناس مسئول مراقبت کرونایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دنیا 9 واکسن به عرصه تولید رسیده که در اصفهان 4 واکسن اسپوتنیک، سین وفارم، کوواکس ساخت کشور هند و آسترازنیکا ساخت کشور کره جنوبی را در اختیار داریم و فازهای دو سه را طی کرده اند.

البته واکسن برکت و سوبرانا و پاستور ساخت کشور ایران نیز در فاز سوم هستند.

فاز سوم واکسن ها برای ایمنی زایی و اثربخشی است وی با بیان اینکه لفظ موش آزمایشگاهی را برای فاز یک داوطلبین تلقی می کنند که ریسک بالایی دارد، تصریح کرد: در هر صورت همه واکسن های تولید شده پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمنی همه واکسن های کرونا محرز شده است

ایمنی همه واکسن های کرونا محرز شده است