مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:252021-05-08اجتماعي

آغاز برنامه مدیریت سگ ها در زیستگاه میش مرغ


مدیر پروژه حفاظت مشارکتی از میش مرغ در دشت سوتاو بوکان از آغاز برنامه مدیریت سگ های ولگرد در زیستگاه گونه در معرض انقراض میش مرغ خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مهدی نبی یان با بیان اینکه سگ های ولگرد یکی از تهدیدهای میش مرغ به ویژه در فصل زادآوری این گونه محسوب می شوند، گفت: با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، شهرداری و فعالان محیط زیست شهرستان بوکان برنامه ای برای زنده گیری و انتقال سگ های ولگرد در حاشیه پناهگاه حیات وحش حمامیان و دشت سوتاو آغاز شد.

وی افزود: با توافقی که صورت گرفت، قرار بر این شد تا سگ های ولگرد حاشیه زیستگاه میش مرغ جمع آوری شوند و پس از انتقال به مرکز نگهداری سگ های ولگرد، عقیم سازی و با انجام اقدامات دامپزشکی در این مکان نگهداری شوند.

به گفته نبی یان، سگ های ولگرد و بلاصاحب (رهاشده) یکی از تهدیدهای گونه میش مرغ محسوب می شوند چرا که با آغاز فصل زادآوری این گونه، سگ ها می توانند از تخم یا جوجه ی میش مرغ ها تغذیه کنند.

این کارشناس محیط زیست اضافه کرد: یکی از کانون­ های مهم سگ های ولگرد در حاشیه زیستگاه میش مرغ، مرکز دفن زباله شهرستان بوکان است که در مجاورت دشت سوتاو قرار دارد.

در جلساتی که چند روز قبل در شهر بوکان در این خصوص برگزار شد، شهرداری و اداره محیط زیست بوکان توافق کردند که شهرداری نسبت به جمع آوری و انتقال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برنامه مدیریت سگ ها در زیستگاه میش مرغ

آغاز برنامه مدیریت سگ ها در زیستگاه میش مرغ