مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:102021-05-08سياسي

لایحه پیشنهادی قانون آب، در هیئت دولت بررسی می شود


وزارت نیرو لایحه پیشنهادی قانون آب را به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ارائه کرد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک از اقلیم های شناخته شده قرار دارد، و شاید انتظار می رفت که موضوع آب همواره به عنوان محلی برای مناقشه های محلی و منطقه ای در این سرزمین مطرح باشد، ولی برخلاف تصورات موجود، ایرانیان از دیرباز این منبع محدود را به محور همکاری و مشارکت تبدیل کرده اند.

با این حال با گذشت زمان، تغییر شرایط و قرارگرفتن در مسیر توسعه، کمیت و کیفیت منابع آب دستخوش تنش های قابل توجهی شد که رفع آنها نیازمند اتخاذ رویکردی است که از مداری بالاتر از سطح ایجاد تنش (که همان بخشی نگری نسبت به مقوله آب است)، نسبت به ارائه طریق اقدام نماید، این رویکرد می تواند در جایگاه قانون به ایفای نقش مورد اشاره در حوزه موضوع آب بپردازد.

در حال حاضر، قانون توزیع عادلانه آب (مصوب 1361) قانون جاری و حاکم بر مناسبات کنش گران مدیریت آب کشور محسوب می شود، قانونی که ویرایشی اصلاحی از قانون آب و نحوه ملی شدن آن (مصوب سال 1347) به شمار می رود.

با گذشت قریب به چهار دهه از زمان تصویب این قانون، تغییرات اقلیمی و هیدرولوژیکی از یک سو و افزایش شدید بهره برداری از منابع آب سطحی و زیرزمینی از سوی دیگر، چنان شگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه پیشنهادی قانون آب، در هیئت دولت بررسی می شود

لایحه پیشنهادی قانون آب، در هیئت دولت بررسی می شود