مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-05-08سياسي

شورای شهر غیر یکدست از شورای شهر یکدست کارآمدتر است


وقتی در ترکیب کلی شورا ما با دو جریان مختلف یک اکثریت و اقلیت روبه رو باشیم، جریان اقلیت در این شرایط می توانند بسیار موثر باشند.

- ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر در نشست کلاب هاوس که با حضور جمعی از فعالان مدیریت شهری با عنوان شورای شهر یا شورای شهرداری برگزار شد، گفت: شوراها در نظام حقوقی فعلی که ما داریم و نوع شکل گیری رابطه ای که شوراهای شهر با شهردار منتخب خودشان دارند، به ناچار در پارادوکسی گرفتار می شوند که از آن به عنوان دوگانه حمایت یا نظارت می توان نام برد.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: به هر ترتیب نظارت بر امور شهر و شهرداری و مدیران شهرداری و هر آنچه که در شهرداری می گذرد از جمله وظایف شوراها برشمرده شده است.

وی ادامه داد: در نتیجه ناظر و دستگاه مجری در یک رابطه خاصی قرار می گیرند و نمی توانند همواره همه آن مسیری را که باید طی کنند را کاملاً همسو و هم جهت طی کنند و به ناچار تداخل، تضادها و اختلاف نظرها در این میان به وجود می آید.

نقش نظارتی در برخی مسائل با شدت بیشتری دنبال شده و این مساله با عدم رضایت شورا از نتیجه اقدامات انجام شده مدیران شهری ارتباط مستقیم دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این نظارت در واقع بر فردی اعمال می شود که اکثریت اعضای پارلمان شهری، وی را به عنوان شهردار منتخب انتخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهر غیر یکدست از شورای شهر یکدست کارآمدتر است

شورای شهر غیر یکدست از شورای شهر یکدست کارآمدتر است