مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:502021-05-08سياسي

شهید جهان آرا، و دغدغه ایمان در حال جنگ


در جامعه امروز افراد زیادی مانند مردم کوفه در راه امام مبارزه کردند اما باید مراقب باشد که عاقبتشان مانند مردم کوفه نشود.

- ایسنا/قم پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در جامعه امروز افراد زیادی مانند مردم کوفه در راه امام مبارزه کردند اما باید مراقب باشد که عاقبتشان مانند مردم کوفه نشود.

استاد طباخیان در نشست شب های بندگی با موضوع نقش آفرینی خواص پس از شهادت امام علی (ع) بیان کرد: یکی از تأکیدات امام علی (ع) در طول عمرشان شناساندن دشمن واقعی یا به تعبیر امروزی استکبار جهانی (در آن زمان معاویه) به مردم بود که این مسئله در خطبه 61 نهج البلاغه نیز بیان شده است.

وی افزود: با به زبان آوردن اسم کوفیان آن چه که به ذهن می آید بدی آن هاست اما در واقع همانطور که در شب گذشته نیز ذکر شد باید بدانیم که مردم کوفه هم در ابتدا مریدان امام بودند و جانشان را برای ایشان فدا می کردند اما چه شد که همین مردم در اواخر عمر امام علی (ع) را دیگر قبول نداشتند؟ پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: در خطبه 118 نهج البلاغه آمده است امام علی (ع) پس از پیروزی در جنگ جمل به مدح مردم کوفه پرداخته و آنان را محرم اسرار و برادران دینی خود معرفی کردند اما باید دید که چه بر سر مردم کوفه آمد که ایشان در سال 39 هجری قمری در خطبه 28 نهج البلاغه آنان را مسبب ندامت و پریشانی خود می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید جهان آرا، و دغدغه ایمان در حال جنگ

شهید جهان آرا، و دغدغه ایمان در حال جنگ