مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-08اقتصادي

چرا نرخ دلار کاهشی شد؟


این روزها که روند قیمت ها در بازار ارز کاهشی است، یک تحلیلگر اقتصادی تنها عامل موثر و کلیدی در این زمینه را اخبار مذاکرات ایران در وین می داند و معتقد است در این شرایط بانک مرکزی نباید اجازه دهد نرخ ارز به کمتر از 20 هزار تومان برسد، - این روزها که روند قیمت ها در بازار ارز کاهشی است، یک تحلیلگر اقتصادی تنها عامل موثر و کلیدی در این زمینه را اخبار مذاکرات ایران در وین می داند و معتقد است در این شرایط بانک مرکزی نباید اجازه دهد نرخ ارز به کمتر از 20 هزار تومان برسد، زیرا تولید داخل متضرر می شود بلکه باید برای ارز نرخ تعادلی تعیین کند.

  کامران ندری در گفت وگو با ایسنا، اصلی ترین عامل روند کاهش قیمت ها در بازار ارز را مذاکرات وین دانست و گفت: در دو روز گذشته نیز انتشار اخبار منفی از مذاکرات، بلافاصله بر روند بازار تاثیر گذاشت و قیمت ارز در آخرین روز هفته افزایش یافت .

وی افزود: در این زمینه، عامل موثر دیگر کاهش تهدیدهای تحریمی است که دولت ترامپ تاکنون نه تنها برای اعمال تهدید سختگیری هایی نداشته بلکه مقداری گشایش ها هم در این زمینه ایجاد کرده که در پی آن بخشی از منابع آزاد و فروش نفت تا حدودی آسان تر شده است .

بنابراین، رویکرد دولت جدید آمریکا عامل کلیدی تحولات در بازار ارز است و بانک مرکزی سیاست و قدم خاصی در این زمینه برنداشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نرخ دلار کاهشی شد؟

چرا نرخ دلار کاهشی شد؟