مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-08سياسي

روزه، روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده می کند


مردم می دانند روزه می تواند باعث تکامل و اجتماعی شدن آن ها شود و روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده کند.

- ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه دانشگاه گفت: مردم می دانند روزه می تواند باعث تکامل و اجتماعی شدن آن ها شود و روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده کند.

لیلا ارشادی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با آثار اجتماعی روزه داری، اظهار کرد: نجات از روزمرگی اولین اثر اجتماعی روزه داری است که تأثیر خوبی بر زندگی افراد می گذارد، یعنی انسان برنامه غذایی، استراحت و حتی برنامه کاری خود را تغییر می دهد.

وی ادامه داد: انسان نباید اسیر بعضی از عادات شود؛ روزه او را از اسارت عادت ها نجات می دهد و روزه گرفتن در عید فطر به این دلیل حرام است که اسلام نمی خواهد انسان به شرایط عادت کند.

ارشادی عنوان کرد: روزه انسان را به یاد گرسنگان و تشنگان می اندازد، مخصوصاً در شرایط امروز جامعه که وضعیت بد مالی در بعضی از خانواده ها موج می زند و خانواده ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند، روزه احساس همدردی را در میان افراد جامعه به وجود آورد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روزه افراد را به افطاری دادن سوق می دهد که براثر آن، کمک با عزت به نیازمندان در مساجد و مکان های عمومی نهادینه می شود، افزود: روزه به انسان کمک می کند آرامش روح اش در گرو آرامش جس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه، روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده می کند

روزه، روح و جسم را برای اهداف بالاتر آماده می کند