مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-08اجتماعي

تشکیل کارگروه برای نجات جوجه فلامینگوها


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از تشکیل کارگروه و اجرایی شدن اقدامات اضطراری کاهش مخاطرات برای جوجه فلامینگوها در این تالاب خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: نتیجه پایش های ماهیانه که از اسفندماه شروع شده است نشان می دهد فلامینگوها امسال نیز در تالاب بختگان جوجه آوری دارند.

ظهرابی افزود: با توجه به بررسی ها والدین با پرواز به تالاب های همجوار، نظیر مهارلو، جوجه ها را تغذیه می کنند، بنابراین به هم پیوستگی تالاب ها و احیا آنها اهمیت بسزایی در بقا فلامینگو دارد.

وی تاکید کرد که تخصیص حق آبه مشخص به تالاب بین المللی بختگان و احیا این زیستگاه ارزشمند که از وظایف قانونی وزارت نیرو است، مهمترین اقدام برای حفاظت از گونه های وابسته به تالاب و نجات کشاورزی در پایین دست حوضه است.

تلفات سال گذشته فلامینگوها در حد نرمال بود این مقام مسئول با ابراز تاسف از تلفات سال های قبل جوجه فلامینگوها، گفت: سال گذشته به علت افزایش بارندگی و رهاسازی بخشی از حق آبه، تلفات کاهش چشمگیری داشت و در حد نرمال بود.

ظهرابی در عین حال گفت: امسال علی رغم رهاسازی حقابه، به دلیل کاهش شدید بارندگی، که در پنجاه سال اخیر بی سابقه بوده و در برخی شهرستان های مجاور تا حدود هشتاد درصد کاهش بارندگی هم ثبت شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل کارگروه برای نجات جوجه فلامینگوها

تشکیل کارگروه برای نجات جوجه فلامینگوها