مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 19:402021-05-07اقتصادي

خسارت خشکسالی به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ احتمال کاهش برداشت کلزا تا 2 هزار تن


خشکسالی موجب خسارت به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد شده و تولیدات کشاورزی این استان را تحت شعاع قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، کاهش 21 درصدی بارش های بلندمدت در استان پرآبی مانند کهگیلویه و بویراحمد موجب وارد آمدن خسارت زیادی به بخش کشاورزی این استان شده است.

کهگیلویه و بویراحمد هفتمین استان خشک کشور لقب گرفت و همین موضوع خسارت 10 تا 70 درصدی به تولیدات کشاورزی نظیر گندم و جو وارد کرده است.

 شهرام عسکری گفت: با توجه به اینکه میانگین بارش ها کم و تراکنش بارش ها نامناسب بوده باعث شده خسارت زیادی به مزارع گندم و جو وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خسارت خشکسالی 10 تا 70 درصد برآورد شده و پیش بینی می شود میزان تولیدات با توجه به خشکسالی کاهش یابد.

وی عنوان کرد: اگر در مناطق سردسیری بارش باران داشته باشیم خسارت خشکسالی قابل جبران است اما در مناطق گرمسیری با توجه به آغاز برداشت خسارت ها قابل جبران نیست.

احتمال کاهش برداشت کلزا تا وضعیت برداشت تولیدات کشاورزی بهمیی اما کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به بارش های بسیار کم سال زراعی جاری گفت: احتمال کاهش برداشت کلزا با وجود شرایط کنونی تا دو هزار و 100 تن وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت خشکسالی به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ احتمال کاهش برداشت کلزا تا 2 هزار تن

خسارت خشکسالی به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ احتمال کاهش برداشت کلزا تا 2 هزار تن