مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-07اقتصادي

حل مشکل تامین برق پایدار، یکبار برای همیشه/سهم اندک برق هسته ای در سبد تولید


باورهای اشتباه درباره برق هسته ای از یک سو و چالش های بین المللی از سویی دیگر موجب شده تا نقش این فناوری در سبد تولید برق کشور رقم اندکی را به خود اختصاص دهد.

- ، با آغاز روزهای گرم سال، میزان مصرف برق در بخش خانگی روند صعودی به خود گرفته به طوری که 60 درصد از سهم برق تولیدی کشور در وسایل سرمایشی استفاده می شود.

این در حالی است که امسال به دلیل کمبود بارندگی ها در سال آبی جاری، 35 درصد ذخایر سدهای کشور خالی است و حدود 4 هزار مگاوات از ظرفیت 5 هزار مگاواتی نیروگاه های برقآبی را نیز از دست داده ایم و این موضوع یعنی فشار مضاعف بر بخش صنعت برق کشور.

از سویی دیگر همواره در روزهای فروردین و اردیبهشت با رشد مصرف برق 5 تا 7 درصد بود، اما در سال جاری این رقم به 22 درصد از ابتدای سال تاکنون رسیده است که رشد 3 تا 4 برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

روند مصرف برق در ایران همانند بسیاری دیگر از حامل های انرژی، منطقی نیست و متأسفانه عادت های منطقی در این زمینه وجود ندارد.

هرچند نهادهای ذی ربط با استفاده از ابزار فرهنگ سازی مداوم و ابزار قیمتی باید این روند مصرفی را به کانال منطقی هدایت کنند، اما افزایش تولید برق به عنوان حلقه ای برای هدایت اقتصاد کشور در مسیر توسعه یافتگی، نیز اهمیت ویژه ای دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکل تامین برق پایدار، یکبار برای همیشه/سهم اندک برق هسته ای در سبد تولید

حل مشکل تامین برق پایدار، یکبار برای همیشه/سهم اندک برق هسته ای در سبد تولید