مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-07بين الملل

خیز اتحادیه اروپا برای تشکیل نیروی واکنش سریع


یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت، 14 کشور این بلوک شامل آلمان و فرانسه پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظامی واکنش سریع با قابلیت مداخله زودهنگام در بحران های بین المللی را داده اند؛ - یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت، 14 کشور این بلوک شامل آلمان و فرانسه پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظامی واکنش سریع با قابلیت مداخله زودهنگام در بحران های بین المللی را داده اند؛ اتفاقی که دو دهه بعد از انجام شدن یک تلاش مشابه رخ می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته این مقام، این کشورها گفتند، اتحادیه اروپا باید در صورت امکان یک تیپ از 5000 سرباز مجهز به کشتی ها و هواپیماهای نظامی را با هدف کمک به دولت های دموکراتیک خارجی نیازمند کمک فوری ایجاد کند.

این ایده از سوی وزرای دفاع اتحادیه اروپا در نشست عادی روز پنجشنبه با ریاست جوزپ بورل، رییس سیاست خارجی این اتحادیه که از این بلوک به خاطر اکراه در مداخله بیشتر در کشورهای خارجی به ویژه در کشورهای بحران زده ای چون لیبی انتقاد کرده، مطرح شد.

14 کشور مذکور عبارتند از اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوی چک، آلمان، یونان، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، پرتغل، اسلوونی و اسپانیا.

اتحادیه اروپا نخستین بار درباره این ایده در سال 1999 بحث کرده بود و در سال 2007 اقدام به تشکیل یک سیستم از گروه های رزمی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز اتحادیه اروپا برای تشکیل نیروی واکنش سریع

خیز اتحادیه اروپا برای تشکیل نیروی واکنش سریع