مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-05-07سياسي

کتاب «مختصات حکمت متعالیه» با زندگینامه ملاصدرا منتشر شد


کتاب «مختصات حکمت متعالیه» نوشته حجت الاسلام یدالله یزدان پناه با تدوین و نگارش حجت الاسلام والمسلمین درگاهی فر توسط انتشارات آل احمد(ع) منتشر و راهی بازار نشر شد.

- به نقل از روابط عمومی انتشارات آل احمد (ع)، کتاب مختصات حکمت متعالیه نوشته حجت الاسلام یدالله یزدان پناه با تدوین و نگارش حجت الاسلام والمسلمین درگاهی فر به تازگی توسط انتشارات آل احمد(ع) منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده، زندگی نامه علمی ملاصدراست و به بررسی 5 مختصه اصلی حکمت متعالیه یعنی فلسفی بودن، وجودی بودن، روش اشراقی داشتن، هضم آموزه های اسلامی در حکمت و هضم آموزه های عرفان نظری در حکمت این فیلسوف اسلامی پرداخته است.

مکتب فلسفی پرتوانی چون حکمت متعالیه با نقش آفرینی های شگرفش، نیازمند بررسی هایی همه جانبه است تا هویت و جوهره آن به شایستگی به دست آید و فهم شود و مؤلفه های اصلی آن بازشناسی شوند، تا با بصیرت بیشتر و دقتی دوچندان بتوان از آن بهره بُرد.

از سوی دیگر، برای آن که زوایای گوناگون مکتبی فلسفی، مانند حکمت متعالیه، برای مشتاقان آن بهتر روشن شود، لازم است آن مکتب به صورت کلان و نظام مند بررسی شود.

وجود نگاه کلان و نظام مند به هر فلسفه ای، فهم درستی از آن فلسفه را به صورت کلان برای پژوهشگر در آن فراهم می آورد و موجب می شود که زوای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «مختصات حکمت متعالیه» با زندگینامه ملاصدرا منتشر شد

کتاب «مختصات حکمت متعالیه» با زندگینامه ملاصدرا منتشر شد