مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-07اجتماعي

بر تالاب و جنگل حرّای نای بند چه می گذرد


تالاب ها از اکوسیستم های حساس و مهم بوده که کارکردهای مطلوبی برای محیط زیست و انسان ها بویژه ساکنین و جوامع محلی حاشیه تالاب ها دارند.

همچنین تالاب ها زیستگاه انواع گونه های جانوری و گیاهی هستند که در حفاظت از تنوع زیستی نقش مهمی دارند، - بنابراین حفاظت از تالاب ها بسیار ضروری است.

تالاب های پارک ملی نای بند در عسلویه نیز علاوه بر فواید و کارکردهای مطلوب، زیستگاه جنگل حرا بوده و رویشگاه وسیعی از حرا را در استان بوشهر به وجود آورده است.

اما روند تغییرات در محدوده های تالاب های نای بند و جنگل های حرّا نشان دهنده کاهش وسعت تالابهای منطقه و کاهش سطح جنگل های حرا در نای بند دارد.

فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره می گوید: با بررسی علمی و پژوهشی در سال گذشته روند تغییرات جنگل حرا در نای بند مشخص گردید که مساحت تالاب و جنگل حرا در بیست سال اخیر به دلیل تغییرات محیطی، در حال کاهش است و بخش هایی از جنگل حرا خشک شده است.

وی افزود: کاهش مساحت تالاب های نای بند به دلایل مختلف از جمله کاهش چشمگیر ورود آب شیرین و سیلاب به تالاب ها به علت تغییرات در منطقه و تغییر کاربری اراضی کوهپایه ای به صنعت بوده که متاسفانه موضوع حق آبه تالاب و جنگل در نظر گرفته نشده و قطع و کاهش ورود آب شیرین موجب تاثیرات سوء بر جنگل حرا گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر تالاب و جنگل حرّای نای بند چه می گذرد

بر تالاب و جنگل حرّای نای بند چه می گذرد