مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-07اجتماعي

ماجرای دزدی های سریالی مجسمه های پایتخت


در آذر ماه سال 1387 با اعلام خبر سرقت تعدادی از مجسمه های پایتخت، تهدیدی به نام دزدیده شدن این آثار، به شکلی جدی تر از قبل نمایان شد؛ مجسمه هایی که بسیاری از آنها پس از ناپدید شدن، - مجسمه یکی از المان های مهم در زیباسازی شهری و گاه حکم شناسنامه را برای یک منطقه دارد؛ اثری که با حضورش می تواند نقش مهمی در فرهنگ سازی و چیدمان فضای شهری داشته باشد.

متاسفانه در سال های گذشته مجسمه های بسیاری در فضاهای شهری نصب شده اند که اغلب بسته به ارزش متریالی که در آن ها به کار رفته است و گاه به لحاظ ارزش هنری به سرقت رفته اند.

به همین جهت سازمان زیباسازی شهرداری از یک مقطع زمانی به بعد تصمیم گرفت جنس عمده آثار شهری از فایبرگلاس باشد تا سارقان بسته به جنس اثر برای سرقت آن وسوسه نشوند؛ با این همه هستند هنوز آثاری قدیمی که با فلزهای گرانبها ساخته شده و از ارزش مادی و هنری بسیار برخودارند.

ایسنا نوشت؛ در آذر ماه سال 1387 با اعلام خبر سرقت تعدادی از مجسمه های پایتخت، تهدیدی به نام دزدیده شدن این آثار، به شکلی جدی تر از قبل نمایان شد؛ مجسمه هایی که بسیاری از آنها پس از ناپدید شدن، هیچگاه سرنوشت شان مشخص نشد.

تا اردیبهشت 1389 تعداد مجسمه های دزدیده شده به 12 مورد رسید؛ مجسمه هایی که وزن برخی از آن ها حدود 700 کیلوگرم بود و با توجه به حجم و وزن این گونه آثار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای دزدی های سریالی مجسمه های پایتخت

ماجرای دزدی های سریالی مجسمه های پایتخت